Zasady tworzenia stron internetowych

Zasady tworzenia stron internetowych

Aby nasza praca była efektywna i efektowna, warto poznać podstawowe zasady dotyczące funkcjonalności i użyteczności głównych rozwiązań. Nasza strona powinna powstawać z myślą o użytkownikach. Należy pamiętać o kilku ważnych aspektach, projektując strony internetowe.

Jak zacząć tworzenie stron internetowych?

projektowanie stronTworzenie stron internetowych opiera się na przestrzeganiu zasad, wypracowanych na bazie doświadczeń wielu projektantów, które sprawdzają się niezależnie od oczekiwań zamawiającego. Dobre projektowanie stron wiąże się przede wszystkim z rozsądkiem i zadowoleniem przyszłych użytkowników. Dlatego podpisując się pod projektem strony, miejmy pewność, że te zasady nie zostały naruszone. Niezadowolony użytkownik nie wraca na stronę, która nie spełnia swoich podstawowych funkcji. Pisząc o projektowaniu stron, mówimy o dobrych praktykach, wynikających z przyzwyczajeń internautów i sprawności poruszania się po stronie. Zacznijmy od sloganu reklamowego, który powinien być umieszczony w widocznym miejscu, najlepiej w okolicy logo, w górnym lewym rogu strony. Tytuł strony ma zawierać na początku istotne dla strony zagadnienia, np. nazwa + misja firmy. Nie obejdzie się też bez umiejscowienia menu do podstron, a wśród nich sekcji, w której dokładniej opiszemy naszą działalność (np. „o mnie” lub „o firmie”). Kolejną dobrą praktyką jest stworzenie „punktów startowych” – są to punkty, skąd można w sprawny sposób znaleźć dane umieszczone na stronie. Pokazują co można zrobić w serwisie, a użytkownik szybko zapozna się z jego zawartością. Na stronie musi znajdować się widoczna i zrozumiale nazwana wyszukiwarka. Strona główna powinna też promować nasze najważniejsze produkty / usługi / treści za pomocą linków odnoszących do nich i do sekcji, jednocześnie zawierając słowa kluczowe. Na stronie powinny znajdować się fragmenty treści, wskazujących na ofertę strony, które w zachęcający sposób przyciągną użytkowników do skorzystania z zawartości. W serwisie powinniśmy unikać zbyt wielu kolorów, reklam i zbędnych elementów, by użytkownik mógł w pełni skupić się na informacjach zawartych na stronie. Grafiki nie mogą też ważyć zbyt wiele, by strona szybko się ładowała.

Codziennie w naszym kraju z wyszukiwarki Google korzysta 15 mln użytkowników, dlatego odpowiednia konstrukcja, zawartość i rozmieszczenie elementów na stronie, sprawi, że ludzie będą mogli nas łatwiej znaleźć. Projekt pod wyszukiwarkę Google powinien zawierać przede wszystkim właściwy tytuł strony, dokładny opis działalności i możliwość ręcznego jego modyfikowania, zrozumiałe adresy URL, a także prawidłową strukturę nagłówków na stronie. Ważna jest również treść – musi być autorska i napisana zgodnie z zasadami językowymi.