Stosujemy kwasy omega 3

Stosujemy kwasy omega 3

Zarówno tłuszcze roślinne, jak i zwierzęce, stanowią skoncentrowane źródło energii dla organizmu. Oprócz tego zawierają cenne kwasy tłuszczowe, wśród których szczególne znacznie ma omega 3 o działaniu przeciwzakrzepowym oraz przeciwzapalnym. Wielonasycone kwasy tłuszczowe omega 3, ponieważ przeciętna polska dieta dostarcza ich zbyt małe ilości. Warto więc dowiedzieć się, w jaki sposób standardowo dzielą się kwasy tłuszczowe omega 3, w jakich produktach możemy je znaleźć i czy warto je suplementować.

Sięgamy po zdrowe omega 3

omega 3 biotech usaWarto wiedzieć, że kwasy omega 3 można standardowo podzielić na kwas eikozapentaenowy (EPA), kwas dokozaheksaenowy (DHA) oraz kwas linolenowy (ALA). Najlepszym źródłem kwasów EPA i DHA jest tłuszcz ryb morskich, a także owoce morza i algi. Natomiast w kasy ALA bogate są niektóre oleje roślinny. W diecie znacznie ma nie tylko ilość kwasów omega 3, ale jednocześnie ich proporcje w stosunku do kwasów omega 6. Mają one bowiem przeciwstawne właściwości i ważne jest zachowanie ich odpowiednich proporcji. W przeciętnej diecie występuje przewaga tłuszczy omega 6, ponieważ znajdują się one w oleju słonecznikowym, mleku czy innych produktach pochodzenia zwierzęcego. Korzystny stosunek kwasów omega 6 do omega 3 to 5:1, natomiast idealna proporcja to 1:1. Nasz organizm nie jest zdolny do wytworzenia kwasów omega 3, dlatego tak ważne jest dostarczenie odpowiedniej ilości ze źródeł zewnętrznych. Warto wybrać kwasy omega 3 biotech usa. DHA znajdujące się w kapsułkach z miękkiej żelatyny przyczyniają się do utrzymania dobrego wzoru, a także prawidłowego funkcjonowania mózgu. Dodatek witaminy E może przyczynić się do obrony komórek organizmu przed stresem oksydacyjnym. Podobnie, jak w przypadku innych wyrobów marki, także kapsułki z omega 3 zawierają bezpieczne, a także starannie dobrane składniki. Suplementacja omega 3 może być także wskazane w czasie ciąży. Ze względu na obawę spożycia ryb zanieczyszczonych metalami ciężkimi, kobietom w ciąży zaleca się umiarkowane spożycie ryb morskich i dodatkowe stosowanie dobrych jakościowo suplementów.

Dostarczanie odpowiedniej ilości wielonasyconych kwasów tłuszczowych omega 3 ma bardzo duże znaczenie dla działania organizmu. Ich zwiększona podaż jest zalecana w diecie przeciwzapalnej czy diecie przeciwcholesterolowej. Główne zalety omega 3 to udział w syntezie hormonów, pozytywny wpływ na układ nerwowy i mózg, działanie przeciwzapalne czy normalizowanie ciśnienia tętniczego. Dodatkowo wspomaga pracę serca, wzmacnia naczynia krwionośne czy hamuje krzepnięcie krwi i dzięki temu zapobiega powstawaniu zakrzepów.