Funkcje elektrozaworów pneumatycznych

Funkcje elektrozaworów pneumatycznych

Zawory te nazywane są również „zatrzaskami”. Monostabilne zawory 2/2-drogowe mogą być normalnie zamknięte (otwierają się po uruchomieniu) lub Większość elektrozaworów 2/2-drogowych jest monostabilna i normalnie zamknięta.Wersję normalnie otwartego zaworu można uzyskać, jeśli sprężyna zostanie umieszczona po przeciwnej stronie tłoka siłownika. 

Przykłady zastosowań elektrozaworów

elektrozawory pneumatyczneW takich przypadkach niezależne medium pilotujące jest podłączone do górnej części siłownika. Funkcję i zachowanie zaworu można wskazać symbolem. Symbol nie wyjaśnia jednak budowy zaworu. Kierunkowe zawory sterujące można uruchamiać różnymi środkami, takimi jak ręczne lub elektromagnetyczne. W tym artykule skupiono się na różnych kierunkowych zaworach elektromagnetycznych do układów pneumatycznych. Jeśli żaden elektromagnes nie jest zasilany, zawór powraca do stanu środkowego. Stan centralny może pełnić różne funkcje, takie jak zamykanie wszystkich portów. Przykładem zastosowania jest cylinder dwustronnego działania, który musi być zablokowany w położeniach pośrednich wzdłuż suwu. W przypadku tych typów do uruchomienia zaworu wykorzystywany jest niezależny czynnik pilotujący. W stanie bezciśnieniowym gniazdo zaworu jest zamknięte. 3-drogowy elektrozawór, który można zamontować na siłowniku, steruje niezależnym pilotem. Kiedy elektrozawór jest zasilany, tłok jest podnoszony wbrew działaniu sprężyny i zawór się otwiera. W elektrozaworze bezpośredniego działania uszczelnienie gniazda jest przymocowane do rdzenia elektromagnesu. W stanie bez zasilania otwór gniazda jest zamknięty, który otwiera się, gdy zawór jest zasilany energią. Szpula lub grzybek zaworu są połączone z tłokiem z metalu żelaznego, który jest zwykle centrowany przez sprężynę lub sprężynujący. Tłok wsuwa się w rurkę rdzeniową z metalu nieżelaznego, która sama jest otoczona cewką uzwojenia elektrycznego. Funkcję i zachowanie zaworu można wskazać symbolem. Symbol nie wyjaśnia jednak budowy zaworu. Kierunkowe zawory sterujące można uruchamiać różnymi środkami, takimi jak ręczne lub elektromagnetyczne. W tym artykule skupiono się na różnych kierunkowych zaworach elektromagnetycznych do układów pneumatycznych. Elektromagnetyczne  elektrozawory pneumatyczne bezpośredniego działania i sterowane pilotem oferują projektantom szereg wydajnych, wysokoprzepływowych typów 2-, 3- i 4-drogowych. Elektrozawory sterowane pół-bezpośrednio łączą właściwości zaworów bezpośrednich i pośrednich.

To pozwala im pracować od zera bar, ale nadal mogą obsługiwać wysokie natężenie przepływu. Wyglądają trochę jak zawory pośrednie, a także mają ruchomą membranę z małym otworem i komorami ciśnieniowymi po obu stronach. Różnica polega na tym, że tłok elektromagnesu jest bezpośrednio połączony z membraną.